با جوهرهای خودنویس Pilot Iroshizuku از هنر ژاپنی لذت ببرید. مجموعه ایروشیزوکو با الهام از طبیعت، رنگ های جذابی را ارائه می دهد که از فصول و مناظر ژاپن الهام گرفته شده است. نام Iroshizuku به معنی “قطرات رنگ” است و هر رنگ از این کالکشن آنقدر تمیز و طبیعی است که میتوانید تصور کنید این رنگها مانند قطرات شبنم از درختان شکوفه های گیلاس جمع آوری شدهاند.
جوهرهای Iroshizuku نه تنها از نظر ظاهری زیبا هستند، بلکه از لحاظ کیفیت و عملکرد در یک سطح جداگانه از سایر جوهرها قرار گرفتهاند. این جوهرها در کارتریجهای اختصاصی و همچنین بطریهایی که شیشههایشان برنده جوایزطراحی شدهاند عرضه میشوند.جوهرهای این کالکشن تقریباً در تمام قلمها روان و قابل اطمینان هستند، و هنگامی که آماده تعویض جوهر هستید به راحتی از خودنویستان پاک میشوند. بسیاری از جوهرهای ایروشیزوکو در صورتی که روی کاغذ مناسب خودنویس استفاده شوند درخشندگی قرمز یا طلایی فوق العاده ای ایجاد می کنند و این یک لذت تکرار نشدنی برای کسانی است که تهمایهی متالیک را در جوهر دوست دارند.
جوهرهای Iroshizuku در یک پالت کامل از رنگهای زیبا عرضه میشوند، بنابراین میتوان رنگهای آنها را تفکیک و مقایسه کرد.
Take-sumi ( زغال بامبو) یک رنگ مشکی غنی با سایه ای است که به آن عمق می دهد. این جوهر مقاوم به آب است، بنابراین نوشتهتان با مواجههی ناگهانی آب روی برگه از بین نمیرود، اما به اندازه ای محلول در آب است که با یک قلم مو و ترکیب با رنگهای دیگر؛ باعث ایجاد سایهی دلخواهتان در رنگهای ترکیبی بشود.
یاما گوری (بلوط کوهی) قهوه ای تیره با ته مایههای غنی از بنفش و نارنجی است. هنگامی که در یک قلم مرطوب ( قلمی که جوهر زیادی را روی برگه جاری میکند) استفاده می شود، می تواند جلای سبز- طلایی چشمگیری را تولید کند.
Kiri-same (باران مهآلود) یک جوهر خاکستری گرم است و به اندازهای تیره است که به راحتی خوانده شود و در عین حال به اندازهای روشن است که رنگهای ظریف قهوهای بورگاندی آن را درک کنید.
Fuyu-syogun (زمستان پیرمرد) خاکستری خنک و وهم انگیز با تهمایه قوی آبی و بنفش است. بسته به میزان رطوبت قلم شما (قلم مرطوب را در بالا توضیح دادیم) می تواند روشن یا تیره به نظر برسد، که آن را به یک انتخاب همه کاره برای نوشتن و طراحی تبدیل می کند.
شین کای (دریای عمیق) سیاه-آبی غنی و کاملا بالانس با سایه های ظریف و در عین حال خاطره انگیز است. با قلم مرطوب تر، حتی ممکن است کمی درخشش قرمز-مشکی را ببینید.
Tsuki-yo (شب مهتابی) یک رنگ سبز تیره ظریف و در عین حال خاطره انگیز است که گاهی اوقات درخشش قرمز- مشکی دارد. برخی از افراد ممکن است آن را بهعنوان مشکی-آبی متمایل به قهوهای طبقهبندی کنند و از آن بعنوان یک رنگ کلاسیک و نوستالژی یاد کنند.
آسا گائو (شکوه صبح) آبی تند و پررنگ است. ممکن است آن را آبی استاندارد ایروشیزوکو بنامید، اما رنگ زیبا و پر انرژی آن به هیچ عنوان در دستهبندی معمولی و استاندارد جای نمیگیرد. همچنین میتواند درخشش چشمگیر قرمز-مشکی مانند Shin-kai را نشان دهد.
Kon-peki (لاجوردی عمیق) آبی کمی متمایل به فیروزه ای است که از آبی آسمانی روشن تا رنگ یاقوت کبود سایه می اندازد. Kon peki جوهر براقی نیست، اما آنقدر شفاف و پر انرژی است که در صفحه می درخشد.
Ama-iro (آسمان) اسمش کاملا با رنگش مطابقت دارد. این آبی همان رنگی است که آسمان در وسط تابستان بدون هیچ آلودگیای بالای سرتان است؛ همان آبی شفاف کمی لاجوردی.
Ajisai (گل ادریسی) یک آبی- ویولت کمرنگ است که حس دوستانه اما در عین حال حرفهای را به شما منتقل میکند.
Hotaru-bi (زرد سبز) یک رنگ چشم نواز است که از رنگ درخشان تولید شده توسط کرم شب تاب الهام گرفته شده است. این جوهر از سبز- زرد نئون تا سبز گرم بهاری متغیر است. از آنجایی که تِم روشنی دارد، برای خوانایی بهتر نوشتهتان بهتر است از خودنویسهای مرطوب استفاده کنید.
چیکو رین (جنگل بامبو) سبز تازه و بهاری با تهمایه زرد قوی است. رنگ آن لیمویی- سبز کم رنگ است و با هر ضربهی قلم روی برگه؛ هاله ای از علف و برگ را در ذهنتان تداعی می کند!
Shin-ryoku (سبز عمیق) یک سبز جنگلی غنی با رنگ های آبی است که پیچیدگی رمزآلودی به آن بخشیده است. مانند بیشتر جوهرهای سبز و فیروزه ای Iroshizuku، در ابتدای نوشتن و جاری شدن جوهر روی کاغذ رگه های آبی آن نمایان می شود، سپس با خشک شدن به رنگ سبز گرم برمیگردد. همچنین می تواند در خودنویسهای مرطوب درخشش مشکی قرمز قابل توجهی را از خود نشان دهد.
Syo-ro (شبنم درخت کاج) یک رنگ پیچیده و رمزآلود است که در طیف سبز و فیروزه ای قرار دارد. در ابتدای نوشتن مایههای آبی آن نمایان میشود، سپس با خشک شدن به سبز آبی ملایم تبدیل می شود. در قلمهای مرطوبتر، میتواند درخشش ظریف قرمز-مشکی را نیز از خود نشان دهد.
Sui-gyoku (سبز زمردی) یک سبز متمایل به آبی است که می تواند از رنگ آبی تخم پرندهی رابین تا سبز عمق دریا سایه بیندازد. هنگامی که در قلمهای مرطوب تر استفاده می شود درخشش قرمزی را از خود نشان می دهد.
Ku-jaku (طاووسی) فیروزه ای پر انرژی با درخشش قرمز مایل به سیاه است. رنگ طاووسی ما در اینجا مانند یک آفتاب پرست عمل میکند و بسته به نور می تواند به شدت متمایل به آبی، به شدت متمایل به سبز یا چیزی مابین این دو رنگ ظاهر شود.
فویو-گاکی (خرمالو) یک پرتقالی براق روشن است. این جوهر از بقیهی جوهرهای Iroshizuku براقیت کمتری دارد، اما هنوز هم دارای ته مایهی نارنجی سوخته-تیرهای است که رنگ خاص و لوکسی را ارائه می دهد.
Yu-yake (غروب آفتاب) یک رنگ قرمز-نارنجی پر انرژی براق است اما در عین حال چشم را نمیزند. هرچقدر روی کاغذ به این جوهر دقت بیشتری میکنید تنوع رنگ های بیشتری را از خود نشان می دهد و مانند غروب آفتاب واریاسیون رنگی متفاوتی دارد.
مومیجی (برگ های پاییزی) قرمز سرد با ته مایههای متضاد صورتی و شرابی است. هرگز نمی توان آن را با درجه بندی قرمز پایه اشتباه گرفت. هنگامی که در خودنویس مرطوب استفاده می شود، درخشش طلایی چشمگیری را نشان می دهد.
Hana-ikada (گلبرگ شکوفه گیلاس) صورتی گرم و ملایم است. از صورتی پشمکی تا صورتی تیره تر متغیر است. با قلم های مرطوب ، تهمایههای مرجانی را نشان می دهد.
Kosumosu (شکوفه های گیلاس پاییزی) صورتی روشن و پرانرژی است و لبخند را بر لبان شما میآورد! دفترهای برنامه ریزی، دفترهای خاطرات؛ کارت های هدیه و کلاه بابانوئل همگی یاداوری عالی برای این جوهر بسیار شاد هستند.
Tsutsuji (گل آزالیا) صورتی کمی تیره تر و سردتر است که برای نوشتههای طولانی تر مثل نامه؛ مناسبتر است. با خودنویس مرطوب ، درخشش طلایی زیبایی را نیز به نمایش می گذارد.
موراساکی شیکیبو که به نام نویسنده مشهور ژاپنی قرن یازدهم نامگذاری شده است، بنفش سلطنتی باشکوهی است که بسته به حال و هوای آن (و البته نور) می تواند به رنگ قرمز یا آبی متمایل شود.
خشک شدن جوهر خودنویس نسبت به سایر جوهرها بیشتر طول می کشد، بنابراین اگر خیلی سریع یادداشت می کنید، انتخاب جوهری که به سرعت خشک می شود بسیار مهم است.
جوهرهای ایروشیزوکو که سریعتر از مابقی خشک میشوند عبارتند از: هانا-ایکادا(گلبرگ شکوفه گیلاس) ، هوتارو- بی (زرد-سبز) و آما ایرو (آسمان). تقریباً تمام جوهرهای Iroshizuku زمان خشک شدن متوسطی دارند. تنها جوهری که کمی کندتر از بقیه خشک میشود ، Syo-ro (شبنم درخت کاج) است، بنابراین اگر باید به سرعت یادداشت کنید و دفترتان را ببندید، ممکن است بخواهید از Ku-jaku (طاووسی) برای جوهر سبز خود استفاده کنید.
بیشتر جوهرهای خودنویس اگر خیس شوند کاغذتان را لکه دار می کنند. اگر میخواهید نوشتهتان را هایلایت کنید یا مطمئن شوید که با ریزش ناگهانی آب نوشتهتان از بین نمیرود، مهم است که جوهری با مقاومت خوب در برابر آب انتخاب کنید.
هیچ یک از جوهرهای Iroshizuku کاملا ضد آب نیستند، اما Fuyu-syogun (زمستان پیرمرد) ، Kiri-same (باران مهآلود) و Yama-guri (بلوط کوهی) همگی مقاومت خوبی در برابر آب دارند. این بدان معنی است که اگر جوهر خیس شود، لکه دار می شود، اما همچنان میتوانید همه چیزهایی را که نوشته اید بخوانید.
بقیه جوهرهای Iroshizuku مقاومت کمی در برابر آب دارند. برخی از نوشتههای شما با این جوهرها ممکن است در صورت خیس شدن همچنان خوانا بمانند، اما موضوعی نیست که بهراحتی بتوانید روی أن حساب کنید.
پایلوت صدمین سالگرد خود را در سال ۲۰۱۸ جشن گرفت و مجموعهای از جوهرهای لیمیتد ادیشن خود را منتشر کرد که تاریخ طولانی و نمادهای غنی هفت خدای خوش شانس ژاپنی را تداعی میکند. این جوهرها دیگر برای خرید در دسترس نیستند.
Pilot شش مجموعه جوهر Iroshizuku در نسخه محدود منتشر کرده است که از صحنههای خاصی در طبیعت الهام میگیرد، مانند زمانی که خورشید در حال افق کردن است. هر مجموعه دارای چهار بطری جوهر ۳۰ میلی لیتری است و در یک جعبه هدیهی تزیین شده ارائه می شود.
خط تولید Iroshizuku ثابت می کند که جوهرهای خودنویس ممتاز می توانند بسیار بیشتر از یک بسته بندی زیبا باشند؛ با رنگهای الهامبخش، نرمی رنگ لاکچری و اطمینان اینکه در هر خودنویسی با هر سرقلمی بهترین عملکرد را دارند. جای تعجب نیست که جوهرهای Iroshizuku در بسیاری از رتبهبندیهای جوهر خودنویس رتبه بالایی دارند. با بطری های کوچک ۱۵ میلی لیتری و کارتریج های ۰.۸ میلی لیتری موجود، می توانید هر تعداد رنگی را که می خواهید امتحان کنید. نظرات خود را با ما در میان بگذارید!
به حساب کاربری خود وارد شوید